
A második magyar űrhajĂłs, Kapu Tibor november 25-Ă©n exkluzĂv közönsĂ©gtalálkozĂłn beszĂ©l az űrbĂ©li Ă©lmĂ©nyeirĹ‘l az ELTE Lágymányosi campusán.Â

Ha azt hitted, hogy a tavasz csak a virágba boruló fák miatt izgalmas, akkor itt az ideje, hogy újratervezd a naptáradat. Budapest májusban olyan eseménydömpinggel készül, amit bűn lenne kihagyni – ünnepeld meg, hogy túl vagy a szorgalmi időszakon és fújd ki magad az első vizsgák előtt!

KĂ©pzeld el, hogy az általad kĂĽldött ĂĽzeneteket senki nem tudja lehallgatni – mĂ©g kvantumszámĂtĂłgĂ©pek sem. A BME-n most sikeresen bemutatták Magyarország elsĹ‘ több csomĂłpontos kvantumkulcsszĂ©tosztĂł (QKD) hálĂłzatát, amely valĂłs környezetben demonstrálta, hogyan lehet kvantumalapĂş titkosĂtással vĂ©deni a kommunikáciĂłt.

Eddigi munkáid még csak jegyszedésből és az úszógumik kiadásából álltak? Semmi gond — Bajkó Kinga, az EFOTT brand managere is hasonlóan kezdte.

Végre itt a jó idő, csiripelnek a madarak, itt az ideje, hogy nyakadba vedd a természetet! Elhoztunk pár igazán kellemes kirándulóhelyet, ha kiszakadnál a mindennapi mókuskerékből és hajtásból a vizsgaidőszak közeledtével. Akár barátokkal, akár családdal, de még egyedül is egy remek kikapcsolódási lehetőség lehet, ami feltölt kellő energiával a mindennapokhoz!

EgyetemistakĂ©nt nem mindig könnyű összeegyeztetni a kultĂşra iránti vágyat Ă©s a szűkös pĂ©nztárcát. SzerencsĂ©re Budapest több helyen is lehetĹ‘sĂ©get kĂnál arra, hogy ingyen Ă©lvezhessĂĽk a művĂ©szetet – csak tudni kell, mikor Ă©s hova kell menni. Ha szeretnĂ©l minĹ‘sĂ©gi programot a következĹ‘ hĂ©tvĂ©gĂ©re anĂ©lkĂĽl, hogy kiĂĽrĂtenĂ©d a bankszámládat, ezekre a mĂşzeumokra mindenkĂ©pp Ă©rdemes odafigyelni!

On April 24, 2025, Eötvös Loránd University (ELTE) hosted its second annual Cultural Connection Day (CCD25), under the theme “Endlessly United!”. This vibrant event brought together students, faculty, and international partners to celebrate the rich tapestry of cultures represented within the ELTE community.

IdĂ©n is összegyűltek Magyarország orvostanhallgatĂłi, hogy az 52. Medikus Kupán bizonyĂtsák: nemcsak a tanulásban, de a sportban is Ă©len járnak. A kĂ©tnapos esemĂ©nyen öt sportágban – kosárlabdában, kĂ©zilabdában, röplabdában, kispályás fociban Ă©s vĂzilabdában – mĂ©rtĂ©k össze erejĂĽket a hazai orvosegyetemek csapatai, összesen hatvan mĂ©rkĹ‘zĂ©sen.

EgyetemistakĂ©nt mindannyian keressĂĽk a hatĂ©kony tanulási mĂłdszereket. Vannak klasszikus stratĂ©giák, mint a tanulási terv kĂ©szĂtĂ©se, vagy az anyag átbeszĂ©lĂ©se valaki mással. Vannak kevĂ©sbĂ© ajánlott prĂłbálkozások is – mint az utolsĂł pillanatos magolás, imádkozás, rituális áldozatbemutatás vagy a “bĂzom a csodában” hozzáállás –, amelyek jellemzĹ‘en kevĂ©sbĂ© eredmĂ©nyesek. Továbbá idĹ‘nkĂ©nt találkozhatunk mindenfĂ©le szokatlan tanulási trĂĽkkel, mint a tananyag adott ingerhez (pl. rágĂłgumi ĂzĂ©hez) társĂtása #pavlov4nemmegbukás, vagy a Viktor Hugo-fĂ©le ruha detox.

A Budapesti Corvinus Egyetemen április 10-Ă©n megnyĂlt Tiltott könyvek cĂmű kiállĂtás nemcsak mĂşltidĂ©zĂ©s, hanem emlĂ©keztetĹ‘ is: a könyvek nemcsak informáciĂłhordozĂłk, hanem hatalommal bĂrĂł eszközök. Olyan eszközök, amelyeket egyes korszakokban veszĂ©lyesnek tartottak – annyira, hogy betiltották, elzárták, vagy egyszerűen lehetetlennĂ© tettĂ©k a hozzáfĂ©rĂ©sĂĽket.

A Szegedi Tudományegyetem Ă©s az N-Electric Kft. közös projektje olyan lĂ©gkezelĂ©si technolĂłgiát fejleszt, amely Ăşj távlatokat nyithat a mezĹ‘gazdasági Ă©s ipari vállalkozások számára. A cĂ©l: szemĂ©lyre szabhatĂł, hatĂ©konyabb megoldásokat nyĂşjtani a szagmentesĂtĂ©s Ă©s levegĹ‘tisztĂtás terĂĽletĂ©n.

Az Ă©letĂĽnk során gyakran vágyunk Ăştmutatásra – legyen szĂł önmagunk jobb megĂ©rtĂ©sĂ©rĹ‘l, hatĂ©konyabb szokások kialakĂtásárĂłl, vagy Ă©ppen a szerelem termĂ©szetĂ©rĹ‘l. Az alábbi nĂ©gy könyv kĂĽlönbözĹ‘ szemszögbĹ‘l közelĂti meg az Ă©let nagy kĂ©rdĂ©seit, mĂ©gis egy közös pontjuk van: mindegyik valĂłdi inspiráciĂłt nyĂşjthat a mindennapokhoz.

A magyar felsĹ‘oktatás jövĹ‘je a hallgatĂłk tapasztalatain Ă©s igĂ©nyein is mĂşlik, ezĂ©rt a HĂ–OK országos fĂłrum sorozatot indĂt “az egyetem ilyen:” cĂmmel. A kezdemĂ©nyezĂ©s cĂ©lja, hogy a hallgatĂłk közvetlenĂĽl elmondhassák, milyen problĂ©mákkal szembesĂĽlnek, Ă©s milyen változtatásokra van szĂĽksĂ©g a felsĹ‘oktatási rendszerben.