,

Műegyetemi diplomával karrierstart lendületből

Keresettek a BME-n végzettek, és nagyon gyorsan el tudnak helyezkedni, sőt a mesterszakos hallgatók több, mint 80 százaléka már a képzés ideje alatt dolgozik. A piac mindig megfizeti a korszerű szaktudást és problémamegoldó képességet, amit a műegyetemi tanulmányok jelentenek. Az alábbi sikertörténetek jól illusztrálják, hogy milyen sokféle lehetőség adódik a BME-n egy minden szempontból vonzó és izgalmas karrier megalapozására.

HANÁK TÍMEA – EURÓPA ELSŐ NŐI HÍDMESTERE

Hanák Tímea volt az első nő Európában, aki hídmester lehetett. Ráadásul mindössze 27 éves volt, amikor ezt a sikert 16 évvel ezelőtt elérte. Ő felel a 88 méter magas Kőröshegyi völgy-
hídnak, Magyarország leghosszabb hídjának a mindennapi zavartalan működéséért.

„A mérnöki szó hallatán inkább férfiakra asszociálnak az emberek, de véleményem szerint a mérnöki hivatás inkább gondolkodásmód, a racionalitásra épül, és nem függ attól, hogy valaki férfi vagy nő. Hídmesterként vélhetően jó példa vagyok a mérnöki szakma iránt érdeklődő lányok előtt, mert személyiségemet jól össze tudom hangolni a munkámmal.”

KAPU TIBOR – A KÖVETKEZŐ MAGYAR ŰRHAJÓS

A harminckét éves fejlesztőmérnök a Műegyetemen végzett gépészmérnökként. Dolgozott a gyógyszeriparban, hibrid autók akkumulátorával, majd űrhajósok sugárzásvédelmét szolgáló fejlesztéseken. Kapu Tibor lehet az az ember, akit Magyarország hosszú évti-
zedek után a világűrbe küld.

„Én szakmai és közösségi oldalról nézve is remek éveket töltöttem itt. Édesapám, aki szintén gépészmérnök, mégpedig jóval zseniálisabb, mint én, mindig azt mondta, hogy az egyetem-
ről nem a lexikális tudást hozta el, hanem a mérnöki szemléletmódot, a problémamegoldási képességet, amit gyakorlatilag az élet minden területén tud azóta kamatoztatni. Ezt látom is rajta, és magamon is érzem ennek a gyakorlati tudásnak a meglétét. A BME-nek egyértelműen volt része abban, hogy sikeres voltam az űrhajós-kiválasztáson.”

DR. KLING SÁNDOR – FORMULA-1 WILLIAMS – SZENIOR SZERKEZETI MÉRNÖK, A KLING TECHNOLOGY ALAPÍTÓJA

Kling Sándor az első olyan magyar mérnök, akinek közvetlenül a magyar oktatásból sikerült a Formula–1 mérnöki világába kerülni. A Red Bull Racing csapat szerkezeti elemzőjeként dolgozott, aztán 6 év kihagyás után szenior szerkezeti mérnökként ezúttal a Williams csapatát erősíti, valamint saját tervezőcéget is alapított. Sándor a BME FRT veteránjai közé tartozik. Az egyetemi képzés idején három évig, majd a PhD négy éve alatt is a csapat tagja, sőt alapítója volt.

„Nagyon szerettem a BME-re járni – majdnem 10 évet jártam ide a doktori képzéssel együtt. Nagyon szerettem a közeget, a hangulatot és természetesen a társaimat is. Az elméleti tudás látszik, hogy nemzetközi szinten is megállta a helyét, úgyhogy mindenképpen jó szívvel gondolok vissza az itt eltöltött éveimre.”

Bevásárlókosár0
Nincs termék a kosaradban!
0