EFOTT karrierek 1: Hogyan lettem HÖK-ösből brand manager? –  Bajkó Kinga

Eddigi munkáid még csak jegyszedésből és az úszógumik kiadásából álltak? Semmi gond — Bajkó Kinga, az EFOTT brand managere is hasonlóan kezdte.

A legtöbb hallgató számára a karrier első lépései nem egy fényes iroda vagy álommeló körül forognak. Így volt ez Kingával is, aki diákmunkásként kezdte: strandon, moziban dolgozott, majd az első komolyabb feladatát már az egyetemi közegben kapta meg, amikor a Debreceni Egyetem Hallgatói és Doktorandusz Képviselet (DEHDK) sajtóirodáját vezette. Ez a pozíció nemcsak tapasztalatot, de egy irányt is adott a későbbi karrieréhez.

A Debreceni Egyetemen eltöltött idő alatt három és fél évig vezette a hallgatói sajtóirodát, miközben párhuzamosan elkezdett dolgozni a HÖOK kommunikációs csapatában is. Itt tartalomkészítőként tevékenykedett, majd később a Nemzeti Ifjúsági Tanácshoz került, ahol a szervezet teljes kommunikációjáért felelt. Ezekben a szerepekben stratégiai gondolkodásra, országos kampányok koordinálására és sokszor önálló döntéshozatalra volt szükség — vagyis olyan készségekre, amelyek a fesztiválszervezés világában is kifejezetten hasznosnak bizonyultak.

Az EFOTT előtt dolgozott még a Rapcity Hungary-nél social media managerként, ahol közel két éven át alakította a márka közösségi média stratégiáját. Tartalmakat gyártott, kampányokat tervezett és menedzselt, miközben napi szinten követte a trendeket és mérte az eléréseket — ezek a tapasztalatok pedig közvetlenül hasznosíthatók voltak az EFOTT dinamikus közegében is.

A hallgatói önkormányzatok világából pedig nem is olyan hosszú út vezetett az EFOTT-hoz.

HÖOK-os múltja miatt már volt kapcsolata a fesztivállal amikor egy teljesen más dologgal kapcsolatban megkereste jelenlegi főnökét és váratlanul megkérdezték tőle: lenne-e kedve interjúzni az EFOTT-nál? Akkoriban épp marketinges munkatársat kerestek – és Kinga nem habozott.

Ma már brand managerként dolgozik a fesztiválnál, ahol meglehetősen sokszínű a munkája: ő felel például a U-style egyetemi merch shopért, a vendéglátó egységek marketingkommunikációjáért, valamint a tartalomgyártás koordinálásáért. Ezen felül a fesztivál vizuális arculatának, dekorációinak kihelyezése és gyártása is az ő hatásköre. „Nagyon sok ad hoc feladatunk van” – meséli –, „Vannak olyan napok amikor bejövök az irodába és istenigazából nem tudom, hogy mi fog aznap történni.”

A marketing és kommunikáció világa egyébként nem új terep számára. Az egyetemen kommunikáció- és médiatudományt, majd emberi erőforrás tanácsadást tanult, de saját bevallása szerint a HR világa végül nem ragadta igazán magával – “soha nem dolgoztam benne”. A marketing által nyújtott lehetőség a kreatívitásra mindig is jobban vonzotta így már az egyetem alatt sejteni lehetett, hogy ezen a területen fog végül elhelyezkedni.

A fesztiválipar egyik legnagyobb meglepetése számára az volt, hogy szinte megállás nélkül zajlik a szervezés: „ahogy véget ér a fesztivál, már kezdjük is a következő évet.” És hogy mi a legemlékezetesebb pillanat eddig? A 2024-es EFOTT első estéje, amikor felkerültek a nagyszínpad elemei, és a tömeg tombolt előttük – ez volt az a pillanat, amikor tényleg megérezte: a munkája látható, tapintható eredményt hoz.

Kingának a következő a tanácsa azok számára, akik hasonló pályára készülnek:

„Legyetek nagyon kitartóak, nagyon proaktívak és nagyon szeressétek azt, amit csináltok!”

Bevásárlókosár0
Nincs termék a kosaradban!
0